Ale-Jennylunds Ridklubb

Försäkring

När medlemsavgiften är betald är du automatiskt olycksfallförsäkrad i Folksam via Ridsportförbundet. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Försäkringen är gällande vid föreningens aktiviteter och vid aktiviteter i samarbete med andra föreningar samt har ett utökat skydd för licensierade ryttare vid tävlingar arrangerade av Svenska Ridsportförbundet. Försäkringsskyddet gäller även vid resa till och från aktiviteten.

Föreningens medlemmar är försäkrade även under enskild ridning och träning med häst.

Utöver invaliditet gäller försäkringen för kostnader som uppstår i samband med läkarbesök och behandling av tandläkare som kan härledas till olycksfallet. Försäkringen täcker kostnader kopplade till skadan fem år efter skadetillfället. Om olycksfallet kräver läkarvård eller tandläkarvård gäller försäkringen för trasiga kläder, glasögon och skyddsutrustning.

För fullständiga villkor, klicka på nedanstående länk:

Information om försäkring Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Det är alltid bra att även ha en egen privat olycksfallsförsäkring. Kontrollera med ditt försäkringsbolag att den gäller vid ridning.

Om du råkat ut för en olyckshändelse:

Anmäl skada så här

Är du medlem eller målsman och vill anmäla en olycksfallsskada? Ring 0771-950 950 – säg att du är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Du kan också anmäla olycksfallsskada på folksam.se/ridsport Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Publicerad: 2023-01-13

Senast uppdaterad: 2023-01-13