Gå till innehåll
Ale-Jennylunds Ridklubb

Bli samarbetspartner till Ale Jennylunds Ridklubb

Genom att bli samarbetspartner till Ale Jennylunds Ridklubb stödjer Ni föreningens strävan att ge barn och ungdomar en aktiv fritid. Vi vänder oss till er som vill synas och nå fram till många människor.

Ale Jennylunds Ridklubb är en av Ale Kommuns största idrottsföreningar och har ca 450 medlemmar. Lektionsverksamhet bedrivs 6 dagar i veckan med drygt 300 ridande/vecka fördelat på ridskolans 25 lektionshästar.

• Vi bedriver ridskoleverksamhet för barn, ungdomar och vuxna där majoriteten är flickor.
  • Att kunna erbjuda ridning för alla är en viktig del av vår verksamhet och vi erbjuder därför också ridning för ryttare med olika funktionshinder.
  • Ale Jennylunds Ridklubb är också en väl ansedd tävlingsarrangör i hoppning och dressyr för både häst och ponny och genomför ett flertal tävlingar under hela året med ca 1200-1500 starter per år.

Utöver ridskoleverksamheten har Ale Jennylunds Ridklubb även ca 20 privatuppstallade hästar/ponny.

Vi hoppas att Ni vill vara med och bli samarbetspartner till Ale Jennylunds Ridklubb och på så sätt hjälpa oss att upprätthålla och kunna utveckla vår verksamhet.
Vill du veta mer om våra olika sponsorpaket så skicka ett mail till kansli@ajrk.se så blir du kontaktad av Magnus som är Sponsoransvarig.

Publicerad: 2022-12-29

Senast uppdaterad: 2022-12-29